A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. részére az R&R Software 2002-ben vezette be FusionR SFA területi képviselői (mobil CRM) rendszerét, amelyet 2004-ben egészített ki Oracle Hyperion Essbase és Interactive Reporting alapú adattárház és üzleti intelligencia rendszerrel. A szakértők 2012-ben frissítették a FusionR SFA-t a legmodernebb, Android eszközöket alkalmazó verzióra. 2013-ban egyedi fejlesztés keretein belül készült el az üzletkötői hatékonyság ellenőrzését támogató FusionR SFA modul, 2015-ben pedig a piaci jelenlét felmérését, elemzését támogató FusionR SFA modul.
Android alapú FusionR SFA mobil területi képviselői (CRM) rendszer bevezetése a HEINEKEN-nél
A jelenlegi formájában 2008 óta működő HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. Magyarország meghatározó, és a világ egyik legismertebb sörgyára. Itthon gyártott márkáikkal számos hazai üzlet polcain találkozhatunk. A gyártó az elsők között ismerte fel a vállalati mobilitás lehetőségeit, a képviselők munkájának SFA rendszerrel való támogatásában rejlő előnyöket:
- A területi képviselők – On Trade Menedzserek – munkájának központi irányítása és ellenőrzése.
- Értékesítési rendelések teljesülésének leellenőrzése, rendelési előzmények áttekintése.
- Saját és konkurens termékek, azok kihelyezésének figyelése.
- Naprakész vevői információk azonnali elérése, ügyfélkapcsolati (CRM) tevékenységek támogatása.
- Piaci, értékesítést és marketinget támogató információbázis építésének lehetősége egyedileg definiálható kérdőívek és azok on-line feldolgozásának segítségével.
- Szoros integráció az SAP vállalatirányítási rendszerrel.
A HEINEKEN megjelenése óta használta az R&R Software FusionR SFA mobil üzletkötői rendszerét Windows Mobile alapokon, amelyet 2013–ban cserélt le a korszerű, Android készülékeket alkalmazó verzióra. A rendszer különlegessége a Samsung Galaxy P3100 táblagépekhez társított, kulcstartó méretű Motorola Symbol CS3070 bluetooth vonalkód-olvasó.
Az előző, Windows Mobile készülékeken futó változat is számos hasznos funkcióval támogatta a területi képviselők és a vezetőség napi munkavégzést. E funkciók és a hosszú évek alatt felhalmozott adatok természetesen az új műszaki alapokra helyezett FusionR SFA rendszerben is megmaradtak, valamint további, hasznos újításokkal egészültek ki:
- Elkészíthetők és csatolhatók a partnerlátogatáshoz köthető, szöveges metaadatokkal is kiegészíthető fotók.
- Papírmentes ügyvitel: a korábbi, nyomtatott és e-mail formában történő kiküldése helyett a FusionR SFAelektronikus dokumentumkezelőjén keresztül tekinthetők meg a grafikusan szerkesztett termékismertetők, brosúrák.
- A FusionR SFA-ban elkészített túratervek automatikusan átemelhetők az eszköz navigációs- és térképszoftverbe.
Az új szolgáltatásokat is támogató FusionR SFA rendszer Android platformra történő migrációja zökkenőmentesen, folyamatos használat mellett történt: a HEINEKEN képviselői öt turnusban, a régebbi Windows Mobile rendszer párhuzamos üzemeltetése mellett álltak át. Az oktatást a HEINEKEN saját kulcsfelhasználói segítségével oldotta meg, ezzel tovább csökkentve a bevezetés költségeit. A fejlesztés az esztétikusabb, modernebb eszközök felhasználói élménye mellett további előnyökkel jár:
- Az előző rendszerhez képest ötszörös sebességgel történik a szinkronizáció.
- Az elektronikus dokumentumkezelés által teljesen papírmentessé tett működéssel jelentősen csökkent az ökolábnyom.
A HEINEKEN számára a FusionR SFA nem pusztán jelentéskészítésre, és ügyféladat-rögzítésre szolgáló sablonkezelő eszköz. Nikl Ferenc, a cég kereskedelemfejlesztési menedzsere az alábbiakat nyilatkozta:
„A FusionR SFA lehetővé teszi számunkra értékteremtő stratégiánk megvalósítását, miközben rugalmasan támogatja az üzleti folyamatok változását, bővülését. Az utóbbi néhány évben a piaci folyamatokhoz kapcsolódó adatszolgáltatási igények egyre komplexebbé váltak és ennek a folyamatnak a további erősödésére számítunk. Ezeket a komplex elvárásokat segít a FusionR SFA a legmagasabb szinten kielégíteni, a legkorszerűbb eszközök alkalmazásával”.
A HEINEKEN Hungária és az R&R Software területi adatgyűjtést célzó HEINEKEN Trade Census projektről videós esettanulmány is készült.