Számos cég szembesül azzal a problémával, hogy olyan ügyfeleik is újabb megrendeléseket adnak le, akik már több lejárt- és kifizetetlen számlával rendelkeznek. Ezzel jelentősen növelhetik kitettségüket és kockázataikat, ronthatják a pénzforgalmat, akár jelentős károkat okozva a pénzügyi helyzetükben.
Ilyen helyzetek akkor fordulnak elő, ha az értékesítés során nem figyelik a vevői kintlévőség mértékét, például azért, mert erre nem képes a az értékesítési folyamatokat támogató informatikai rendszer. Fontos szempont, hogy a különböző partnereket érdemes eltérően kezelni; a megbízható, bejáratott partnernek nagyobb hitelkeretet biztosítva, míg az újabb, kevéssé ismert, vagy kockázatosnak vélt vevőknek szűkebb keretet engedve.
A legbiztosabb megoldást az jelenti, ha a kintlévőség-limitek ügyfelenként meghatározhatók, és azok automatikus figyelése, betartatása már az értékesítési folyamat során, például a kiszolgáló informatikai rendszerben biztosított.
A FusionR Sales App alkalmazás felhasználóbarát megoldásával a hitelkeret-kezelés könnyen a napi munka részévé válik. A partnerek esetében csoportosítva, vagy egyedileg is megadhatók a maximális értékhatárok, amelyet adott partner esetében a rendelés rögzítése során az alkalmazás folyamatosan figyel. Amennyiben az új megrendelés rögzítése esetén a megrendelő a keretét túllépné, előre meghatározott és beállított szabályok szerint a FusionR Sales App:
- figyelmezteti a rendelést rögzítő felhasználót,
- csak azonnali fizetési módozatot engedélyez a megrendeléshez,
- vagy szigorúbb esetben blokkolhatja is az értékesítési folyamatot.
A FusionR Sales App alkalmazásban a partnerek adatlapján rendszerezve láthatók a hitelkeretbe tartozó számlák és a lejárt tartozások, amelyek lehetővé teszik az ügyfél pénzügyi helyzetének áttekintését, ezzel is támogatva az értékesítési és marketing tevékenységet. A hitelkeret-ellenőrzés egyszerűen testreszabható; kiemelt ügyfelek egyedileg kezelhetők, szükség esetén – akár vezetői jóváhagyáshoz kötve – pedig szüneteltethető is a hitelkeret-vizsgálat.
A FusionR Sales termékcsalád komponenseinek elsőrendű feladata az ügyfélkapcsolati, valamint értékesítési és marketing tevékenység központi, konszolidált támogatása, irányítása és ellenőrzése. Segítségével gyűjthetők, rendszerezhetők és tárolhatók ügyfél-információk, a kereskedelmi és ügyfélszolgálati folyamatok minőségi, tervezett és kontrollálható formában hajthatók végre. A technikailag egységes, azonban ügyfélszegmens-specifikusan differenciált adatokat kezelő ügyféltörzs kapcsoltan, együttesen kezelhető az ügyfél interakciókkal, ajánlatokkal, szerződésekkel, szolgáltatás-megrendelésekkel, további ügyfél dokumentumokkal, számlákkal és befizetésekkel, kintlévőségekkel, panaszokkal.
A FusionR Sales App megoldás a FusionR Sales termékcsalád integráns részeként, vagy attól függetlenül – önálló, vagy más szállítók rendszereihez integrált megoldásként – is használható. A FusionR Sales integrált Portal, Calls és App komponensei segítségével egységes informatikai megoldással támogathatók a vállalati kereskedelmi tevékenység „hagyományos” területi képviselői, telefonos, valamint online csatornái.