FusionR SFA bevezetés Afrikában
A nigériai Seven-Up az R&R Software területi értékesítési munkát támogató, Android mobil eszközökön működő FusionR SFA rendszerét választotta.
Nigéria – Egyiptomot és a Dél-Afrikai Köztársaságot is megelőzve – nominálisan a kontinens legnagyobb gazdaságú, és legnagyobb lakosságú országa: hivatalos becslések szerint 187 millióan lakják.
A lagosi székhelyű Seven-Up Bottling Company PLC Nigéria egyik legnagyobb független italgyártó- és forgalmazó cége. Kizárólagos licenccel rendelkezik a Pepsi, 7Up, Mirinda, Mountain Dew és Teem üdítők helyi gyártására és forgalmazására, amelyeket 9 darab, az ország különböző pontjain elhelyezkedő üzemben állít elő. A fogyasztókat közel 200 disztribúciós központból (depóból) látja el, teljes tevékenységét érintően összesen körülbelül 3500 munkatársat foglalkoztat közvetlen, illetve közvetett módon.
A Seven-Up vezetősége 2015-ben döntött arról, hogy területi munkát támogató rendszert vezet be, amely elősegíti:
– A disztribúciós partnerek működésének, készleteinek optimalizálását,
– a Magyarországhoz képest közel tízszeres méretű országban folytatott területi értékesítési, logisztikai és marketingtevékenység központi támogatását, irányítását és ellenőrzését,
– valamint a területen elérhető piaci információ begyűjtését és elemzését,
– valamint mindezek integrálását a vállalat további, már meglévő – például vállalatirányítási – rendszeréhez.
További feltétel volt a rendszerrel szemben, hogy:
– a Nigériában széles körben ismert és beszerezhető Android alapú mobil eszközökre optimalizált legyen,
– valamint bizonytalan infrastrukturális feltételek (például: szakaszosan működő hálózati áram, internet-kapcsolat ideiglenes elérhetetlensége) esetén is működőképes maradjon.
A fenti szempontoknak alapján végrehajtott értékelés eredményeként, valamint a FusionR SFA hazai és nemzetközi italgyártói és italnagykereskedelmi referenciáira való tekintettel a Seven-Up az R&R Software saját fejlesztésű FusionR SFA rendszerét választotta igényei teljesítéséhez: a bevezetési projekt 2016 júniusában indult. A 3 hetes, intenzív felmérési szakaszt 3 hónapos implementáció követte, amely után „train the trainer” módszerrel kezdődött meg a helyi oktatók és az első felhasználók oktatása.
A rendkívül magas – a projekt végére akár ezret is meghaladó – felhasználószámra való tekintettel a Seven-Up „soft rollout” (azaz nem az összes felhasználónál egyszerre megvalósuló) éles indulás végrehajtása mellett döntött, amelyet előre kiválasztott csoportok „pilot teszt” jellegű részvételével kezdtek meg.
A FusionR SFA rendszer számos hazai és nemzetközi kis- és nagyvállalat esetében bizonyította már rugalmasságát, és irányító, ellenőrző, valamint támogató funkcióinak sokrétűségét:
- HEINEKEN Hungária Sörgyárak
- PPG Trilak – a festékmester
- JTI (Japan Tobacco International) Hungary
- SÁGA Foods
A Seven-Up esetében az is bebizonyosodott, hogy a több mint 15 éve tartó folyamatos FusionR SFA termékfejlesztés, valamint a módszertan és a távmunka-eszközök fejlődése az európaitól jelentősen eltérő környezetben is lehetővé tette a minőségbiztosított, hatékony rendszerszállítást, valamint a helyi üzleti igények teljesítését.
A projekt az R&R Software export stratégiájának fontos mérföldköve: a saját fejlesztésű üzleti alkalmazások, valamint a felhalmozott kompetencia globális piaci versenyben is megállták a helyüket.